Windows vs. Linux


Aceasta disputa des intalnita de mine pe multe forumuri si nu numai genereaza discutii interminabile uneori mai mult sau mai putin argumentate.Tin sa imi spun si eu parerea in acest caz ,pentru ca am folosit mai multe sisteme de operare care apartin celor doua tabere.
In prima faza as vrea sa ma refer la sistemele de operare Windows pe care incepand cu xp si pana la 7 le-am incercat pe toate si pe multi i-am auzit ca se plangeau de securitatea foarte slaba si de faptul ca dupa cateva luni calculatorul se misca in reluare,fapt normal as zice pentru ca majoritatea folosesc sisteme de operare fara licenta si cu actualizarile pe off fara un antivirus sau mai rau cu un antivirus crackuit descarcat de pe torrente.Acum nu as vrea sa oblig pe nimeni sa isi ia windows cu licenta daca ar vrea sa ii mearga pc-ul bine dar eu personal am lucrat un an si ceva cu un calc cu Xp si antivirus cu licenta si nu am avut absolut nici o problema .
Am incercat cateva distributii Linux :Mandriva ,Fedora ,Linux mint si m-am oprit la Ubuntu pe care il utilizez in prezent.Este adevarat ca a lucra cu Linux e mai dificil mai ales daca esti obisnuit cu Windows ,dar odata obisnuit totul devine simplu si nu pot spune ca nu am gasit macar o singura aplicatie Windows care sa nu aiba echivalent in Linux si sa nu uitam poate ce e mai important, majoritatea distributiilor de Linux sunt gratuite .
Ce se spune despre securitatea din Linux e foarte adevarat ,eu pur si simplu am uitat de virusi si consider ca actualizarile de securitate pe care le primesc sunt suficiente .
In aceasta disputa Windows vs Linux eu as mai pune si problema banilor ,de ce sa dai cateva sute de ron pe o licenta de Windows cand poti folosi o distributie de Linux gratuita care dupa umila mea parere e la fel sau poate mai buna decat ce ne ofera Microsoft pe bani.
Acum ar ramane la aprecierea fiecaruia ce i se potriveste si ce ar vrea sa foloseasca ,dar stiind ca in Romania majoritatea nu au Windows cu licenta (am vazut personal la firme instalat WIndows si alte programe piratate,ca sa nu mai vorbim de utilizatorii obisnuiti) le-as recomanda sa incerce o distributie de Linux macar asa pentru cultura generala si pentru a sti ca exista o alternativa la Windows-ul de pe torrente care este gratuita si legala .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu