Alegerea unei surse puntru calculator

De ce am vrut sa scriu despre asta ?Pentru ca am vazut multe calculatoare cu componente performante alimentate de niste surse care de obicei vin la pachet cu carcasele mai ieftine si care au o calitate foarte slaba si pot pune in pericol si celelalte componente ale calculatorului.
Primul pas in alegerea unei surse bune ar fi calcularea consumului de energie al tuturor componentelor pe care le avem in pc si care il putem face pe http://www.extreme.outervision.com unde ne putem da seama ce putere ar trebui sa aiba sursa noastra pentru ca pc-ul sa functioneze fara probleme.
Recomandabil ar fi chiar sa alegem o sursa un pic mai puternica pentru a nu fi nevoiti sa o schimbam in urma unui upgrade cu componente care ar putea consuma mai mult.
Am pus aici o imagine in care se vede in partea stanga interiorul unei surse ieftine care zice ca scoate 450w (dar eu cred ca mai mult de 200 nu poate ) si in partea dreapta o imagine cu interiorul unei surse bune care tot 450w scoate .Cred ca nu trebuie sa cunosti multa electronica ca sa iti dai seama de diferenta intre cele doua imagini.
Diferenta o face insasi pretul: o sursa decenta costa undeva intre 150-200 ron minim si poate ajunge chiar si la 300 sau mai mult ,nu trebuie sa ne gandim ca e mult tinand cont ca sursa alimenteaza celelalte componente.
Nu voi recomanda aici vreo marca anume pentru ca nu vreau sa fac reclama dar cand cumparati ar trebui sa cititi cu atentie specificatiile producatorului,dar o sursa buna ar trebui sa aibe:PFC activ sau macar pasiv,SCP -protectie la scurt-circuit, OPP overpower protection ,OCP overcurrent protection,UVP undervoltage protection, eficienta peste 80 .

Un comentariu:

  1. Sunt pe cale sa imi schimb PC-ul. Am "rasfoit" un pic web-ul si am citit si aceasta postare. Mi s-a parut utila si am considerat de bun simt sa si comentez favorabil. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere