Watercooling home made by florinnitu



Salut!
Desi am vrut in repetate randuri sa-mi cumpar un sistem de watercooling preturile ridicate ale unei astfel de solutii de racire (aici este vinovata si concurenta aproape inexistenta de pe piata romaneasca) m-au impiedicat pana acum.
Asa ca m-am hotarat sa-mi construiesc propriul sistem de racire cu apa si sa fac lucrul acesta cat mai ieftin cu putinta. Ce a iesit o sa va povestesc in continuare.
Sa incepem cu inceputul.

Pretul unui watercooling profesional ieftin, cu o singura bucla (pentru procesor) este de aproximativ 800 de lei in conditiile in care majoritatea componentelor nu se mai gasesc la noi. Ramane alterniva cumpararii unora mai scumpe sau a achizitionarii de afara.
Sistemul pe care l-am construit a costat ~ 400 de lei incluzandu-se in acest pret si materiale pe care le aveam deja prin casa.
Initial am plecat de la ideea de a construi totul "from scratch" dar imposibilitatea de a gasi un bloc de cupru, din care sa-mi mestereasca un strungar un WB, m-a fortat sa cumpar un waterblock EK Supreme LT care m-a costat 170 de lei cu tot cu 2 fittinguri, fiind si cea mai scumpa parte a sistemului.

A doua premisa pe care am avut-o in vedere in metodologia de constructie a fost aceea de a fi complet silentios. Inca din momentul schitarii sistemului mi-am dat seama ca nu va incapea in carcasa asa ca daca e putin nepractic macar silentios sa fie. Se impune deci ca solutie un radiator pasiv. Cum nu stiam foarte sigur in ce fel se comporta cele de incalzire habitaclu de la masina fara ventilator pe ele m-am gandit sa fac radiatorul din teava de cupru de 15 mm grosime; mai ales ca in cazul tubulaturii de cupru am gasit si date exacte in ceea ce priveste pierderea de caldura a lichidului care le traverseaza. Pentru cine este interesat puteti arunca un ochi aici: http://www.engineeringtoolbox.com/co...loss-d_19.html sau aici: http://www.physicsforums.com/showthread.php?t=115550. Astfel ca radiatorul l-am facut din 12 bucati de teava de cupru a cate 40 de cm fiecare unite cu coturi si bucati de furtun stranse cu coliere. Pentru cine are know-how-ul si materialele necesare ar fi mult mai comoda lipirea cu cositor a acestora. Eu am avut colierele la indemana astfel ca nu am mai investit in scule pentru lipit. Din punct de vedere al pretului radiatorul a presupus urmatoarele costuri:
- 2 tevi cupru ;15mm x 3m - 60 lei
- 22 de coturi la 90 grade - 20 lei
- 70 (ati citit bine 70 ) de coliere de furtun - 35 lei (o sa vedeti in poze de ce au fost necesare atat de multe)
- putina vopsea alba pentru look

Rezervorul l-am facut din plexiglas pe care il aveam de la un proiect anterior de modding al carcasei (detalii despre modding puteti gasi aici: Plexi modding ). Lipiturile au fost facute cu adeziv pentru plexiglas (acrifix) iar la interior am adugat silicon sanitar doar ca sa fiu sigur
Pretul aici ar fi de 40 lei pentru placa de plexiglas (5mm grosime; 50 x 50 cm) si 10 lei pentru adezivi.
Lichidul de racire ete compus din antigel anticoroziv si apa distilata in proportie de 50 - 50.

Pompa folosita este una de mini-fantana arteziana. Este submersibila (deci zgomot aproape insesizabil) si are undebit de 600 l / h. Am luat-o dintr-un magazin de bricolaj cu 80 lei.

Conectica este alcatuita din furtun de 10/13mm si 15/18mm si a costat vreo 10 lei.

Produsul final arata cam asa:
Sursa si mai multe detalii

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu